snart jul :D

hej,
det blir nog inget inlägg imorron eftersom det är jul och ja.. därför blir det tre idag :D
om en timme och åtta minuter är det jul :D och ja, jag har tråkigt.

jag tycker om knäck, ja de gör jag, mwihihihi :3

nu har jag supertråkigt, så jag ska skriva en gåta:D

om du går genom öknen, och har gått i två dagar utan vatten, och du kommer till en korsning med två dörrar, ena dörren talar bara sanning, och en ljuger bara. en av dörrarna går till en säker död, en går till en oas med massa vatten och räddning men du vet inte vilken som är vilken. du får ställa en fråga till en av dörrarna för att gå rätt, vad ska du fråga?


svar:
om jag skulle fråga den andra dörren, skulle den säga att den här går till oasen då?


förklaring:
om du skulle ha gått fram till dörren som talar sanning och frågat så skulle den sagt ja, då skulle dörren ha gått till en säker död. och om du skulle ha gått till den som bara ljuger och frågat så skulle den sagt ja också och då skulle den dörren ha gått till säker död, samma sak med nej fast då skulle den ha gått till oasen.
för vi säger ett exempel, att dörren som ljuger går till säker död, och du frågar den som talar sanning om den gör de, så skulle den sagt ja. frågar du den som ljuger så skulle den sagt nej. frågar du vad den andra skulle ha sagt till dörren som ljuger säger den också nej ju. och kom ihåg att du inte vet vilken dörr som talar sanning och vilken som ljuger. och om du frågar den som talar sanning frågan som är svaret på gåtan, så skulle den i det här exemplet sagt ja. och den andra dörren också.

det är ganska komplicerat och svårt att förstå, men snillen fattar nog ;)

mm, och jag har sagt till han jag gillar att jag gillar honom, men han har inge pengar på mobilen och kan inte svara, fuck. annie dör av nervositet och alla möjliga känslor och jag vet inte vad.. det är ju.. jättekul att känna som jag gör nu, alla vill vara i mina skor, aa fast ne..

men nu ska jag gå och göra nått av mitt liv, eller inte.. hejdå:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0